شما اینجا هستید: خانه / کوتاه نوشته های انسانی / ابليس آدم روي / چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟

چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟

بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

إِذْ قالَتِ امْرَأَتُ عِمْرانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَکَ ما فِي بَطْنِي مُحَرَّراً فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّکَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ «35» فَلَمَّا وَضَعَتْها قالَتْ رَبِّ إِنِّي وَضَعْتُها أُنْثى وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما وَضَعَتْ وَ لَيْسَ الذَّکَرُ کَالْأُنْثى وَ إِنِّي سَمَّيْتُها مَرْيَمَ وَ إِنِّي أُعِيذُها بِکَ وَ ذُرِّيَّتَها مِنَ الشَّيْطانِ الرَّجِيمِ «36»

به نام خداوند بخشنده بخشايشگر

(به ياد آوريد) هنگامي را که همسر «عمران‏» گفت: «خداوندا! آنچه را در رحم دارم، براي تو نذر کردم، که «محرر» (و آزاد، براي خدمت خانه ي تو) باشد. از من بپذير، که تو شنوا و دانايي.» * ولي هنگامي که او را به دنيا آورد، (و او را دختر يافت،) گفت: «خداوندا! من او را دختر آوردم -ولي خدا از آنچه او به دنيا آورده بود، آگاه تر بود- و پسر، همانند دختر نيست. (دختر نمي‏تواند وظيفه ي خدمتگزاري معبد را همانند پسر انجام دهد.) من او را مريم نام گذاردم؛ و او و فرزندانش را از (وسوسه‏هاي)
شيطان رانده شده، در پناه تو قرار مي‏دهم.» *

In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful

When a woman of Imran said: My Lord! surely I vow to Thee what is in my womb, to be devoted (to Thy service); accept therefore from me, surely Thou art the Hearing, the Knowing. * So when she brought forth, she said: My Lord! Surely I have brought it forth a female– and Allah knew best what she brought forth– and the male is not like the female, and I have named it Marium, and I commend her and her offspring into Thy protection from the accursed Shaitan

 

« قرآن مجید – سوره آل عمران آیات 35 و 36 »

 

***


چون بسی ابلیس آدم روی هست

پس به هر دستی نشاید داد دست

ماهواره ، یکی از راههای ورود شیاطین به حریم خصوصی انسان ها ( قسمت 8 )

آسیب‌های ناشی از ماهواره چیست؟


در این مطلب، برخی از تبعات سوء و آسیب‌های ناشی از شبکه‌های ماهواره‌ای را اشاره می‌كنیم.

ترویج خشونت

به خوبی روشن است که هویت هر اجتماع، بر پایه شخصیت افراد و به ویژه نوجوانان و جوانانش شکل می‌گیرد و هر مقدار كه افراد جامعه، مبتلا به صفات خشونت بار باشند، آن جامعه دارای ناآرامی‌ها و عدم امنیت بیشتری است، که به جرئت می‌توان گفت دیدن فیلم‌ها و اکشن‌های خشن به خصوص از نوع هالیوودی، تأثیر بسیاری در تحقق این وضعیت دارد.

سست شدن بنیان خانواده

خانواده و افراد آن، سهم بسزایی در شکل‌گیری اجتماع دارند، که توجه به این امر مهم در جوامع اسلامی، منجر به شکل‌گیری و تحقق تمدن اسلامی می‌گردد. اما دشمن که به اهمیت این کانون پر مهر یعنی خانواده، به خوبی پی برده است، در جهت عفت‌زدایی از جوامع دینی و اسلامی، دست به تدوین و انتشار فیلم‌های نامناسب نموده است تا با تبلیغات گسترده، دامان همه آحاد جامعه را بگیرد.

الگوگیری غلط

از دیگر تلاش‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، ایجاد فرهنگ جایگزین به جای فرهنگ ایرانی – اسلامی و ارائه سبک زندگی با مدل غربی و یا الگوهای شرقی نزدیک به غرب می‌باشد. نشان دادن جلوه خرافی از دین، یکی از نمودهای این شیوه، جهت تغییر الگوی فرهنگی جامعه می‌باشد، که در این الگو ،افراد ضمن حفظ وابستگی‌های دینی و اعتقادی، با دین و فرهنگ اصیل فاصله گرفته و بیگانه می‌شوند.

دخالت در امور كشور

یکی دیگر از آسیب‌هایی که جامعه ما با ورود ماهواره به خانه‌ها به آن دچار شده است، دخالت سیاسی قدرت‌های بیگانه در امور داخلی کشور است. این قدرت‌ها با راه‌اندازی شبکه‌هایی که، علی‌الظاهر دارند سعی می‌کنند خیلی بی‌طرفانه واقعیت‌های رخ‌داده را به اطلاع بینندگان بی خبر برسانند، خیلی زیرکانه، اخبار و اطلاعات را جهت‌دهی نموده و خواسته‌های خویش را به مخاطبین القاء كرده و حتی گاهی پا را فراتر از این گذاشته و مستقیماً از مخاطبینشان می‌خواهند که به مبارزه بپردازند.

برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز به شایعه سازی، ایجاد فضای بدبینی و کاهش اعتماد اجتماعی در جامعه مشغولند که صد البته، بودجه آن‌ها نیز از طرف سازمان سیا و نهادهای مشابه آن تأمین می‌شود.

مخدوش شدن فرهنگ دینی

دشمن از هر وسیله و رسانه‌ای برای مورد حمله قرار دادن فرهنگ مسلمانان بهره برداری می‌کند و ماهواره نیز یکی از این وسیله‌ها و رسانه‌هاست.

در سال‌های اخیر، شبکه‌های ماهواره‌ای راه‌اندازی شده توسط دولت‌های غربی، تلاش فراوانی نموده‌اند تا با انواع روش‌ها، فرهنگ دینی جامعه را زیر سۆال ببرند و این حربه را گاهی با ایجاد شبهه، گاهی با تحقیر، گاهی با تخریب اساس مذهب و گاهی با سخت جلوه دادن اعمال مذهبی پیش می‌برند. این شبکه‌ها هیچ ابائی ندارند که حتی خیلی آشکارا به مقدسات مردم توهین نموده، یا آن‌ها را مسخره نمایند.

باشگاه کاربران تبیان – برگرفته از تبلاگ: کشکول


منبع :
باشگاه تبیان

مطالب مرتبط :
سایت انسان

در این زمینه :

موضوع : بررسی آسیب های ماهواره


سخنران : استاد رائفی پور

مدت : 2 ساعت و 9 دقیقه

حجم : 7/14 مگابایت

نوع فایل : صوتی

دریافت فایل

نظر بدهید

آدرس ایمیلتان منتشر نمیشودگزینه های الزامی ستاره دار شده اند *

*

هجده − نه =

رفتن به بالا