شما اینجا هستید: خانه / کوتاه نوشته های انسانی / ابليس آدم روي / چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟

چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟

بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنْکُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطانُ بِبَعْضِ ما کَسَبُوا وَ لَقَدْ عَفَا اللَّهُ عَنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ *

به نام خداوند بخشنده بخشايشگر

کساني از شما که در روز روبرو شدن دو جمعيت با يکديگر (در جنگ احد)، فرار کردند، شيطان آنها را بر اثر بعضي از گناهاني که مرتکب شده بودند، به لغزش انداخت؛ و خداوند آنها را بخشيد. خداوند، آمرزنده و بردبار است.

 

In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful

(As for) those of you who turned back on the day when the two armies met, only the Shaitan sought to cause them to make a slip on account of some deeds they had done, and certainly Allah has pardoned them; surely Allah is Forgiving, Forbearing

« قرآن مجید – سوره آل عمران آیه 155 »

 

***


چون بسی ابلیس آدم روی هست

پس به هر دستی نشاید داد دست

ماهواره ،یکی از راههای ورود شیاطین به حریم خصوصی انسان ها ( قسمت 6 )

ماهواره، دام
شیطان
است

اگر ما راه ورود
شیاطین
را به خانه باز بگذاریم تا روح فرزندانمان آسیب ببیند، مقصر هستیم. ماهواره، یك راه ورود
شیطان
است.

ما به جای پدر و مادرهایی که نمی‌دانند چه بلایی سر فرزندانشان می‌آورند، استغفار می‌کنیم! وقتی حضرت علی (ع) خبردار شدند که یک خلخال از زن پای یهودی دزدیده‌اند، فرمودند: اگر انسان از این خبر بمیرد، جای تعجب نیست.

آیا ما الان باید در مقابل ظلم بی‌اعتنا باشیم؟

آیا اگر ما بستری را فراهم کردیم تا به کسی ظلمی بشود، مقصر نیستیم؟

اگر ما راه را برای خیانت و تجاوز باز بگذاریم، مورد مواخذه قرار می‌گیریم و مقصر هستیم. پس اگر ما راه ورود شیاطین را به خانه باز بگذاریم تا روح فرزندانمان آسیب ببیند، مقصر هستیم. افرادی که خیلی راحت ماهواره را در خانه‌هایشان می‌بینند، فکر نمی‌کنند که چه بستری برای ظلم و جنایت برای فرزندانشان فراهم می‌کنند؟

شاید ماهواره، ده‌ها هزار فیلم‌های مستند خوب هم داشته باشد، اما همه قبول دارند که اگر ماهواره فیلم‌های علمی و مستند دارد، فیلم‌های مبتذلی هم دارد که از هر سمی برای جوانان ما کشنده‌تر است. توجیه خانواده‌ها این است که ما کانال‌ها را قفل می‌کنیم.

آیا شما تمام ساعت در خانه مواظب هستید که فرزندانتان کانال‌ها را باز نکنند؟

آیا شما احتمال نمی‌دهید که فرزندانتان بتوانند کانال‌ها را باز کنند؟

بعضی‌ها می‌گویند که ما می‌خواهیم فرزندانمان را امروزی و آزاد بار بیاوریم تا خودشان انتخاب کنند. من هم می‌گویم: پس یک سفره غذای سالم و مسموم را آماده کنید تا آن‌ها خودشان غذای سالم را انتخاب کنند. آن‌ها می‌گویند که اگر اشتباهاً غذای مسموم بخورند، می‌میرند. من هم می‌گویم: فرزندانتان دارند از لحاظ روحی می‌میرند.

همه‌ی مردم دارند از آتش مشکلات می‌سوزند و می‌نالند، همه دوست دارند از آتش مشکلات بیرون بیایند و همه دوست دارند که هزینه‌ی حل مشکلات را هم بپردازند. خداوند در آیه 6 سوره تحریم برای بیرون آمدن از آتش مشکلات می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید و دچار گناه شده‌اید، گناه آتش است، اگر می‌خواهید از آتش جهنم نجات پیدا کنید خودتان و خانواده‌تان را از گناه دور کنید. شما سعی کنید همین الان بساط ماهواره را جمع کنید. به خدا قسم، ماهواره باعث فساد جوانان می‌شود؛ و خانواده را تباه می‌کند.

بدانید که ضرر ماهواره از منفعتش بیشتر است. آیا شما حاضر هستید عفت، دیانت، آسایش روحی، شخصیت و هویت جوانتان را بدهید تا چند فیلم ببینید؟ یعنی در کنار دیدن یک فیلم، این قدر آسیب ببینیم؟

گردانندگان ماهواره می‌گویند ما کاری خواهیم کرد که زنان و مردان متعهد ایرانی به فساد کشیده شوند. اگر دولت می‌خواهد مشکلات جامعه را کم بکند، باید گناه را در جامعه کم کند. در ادامه آیه، خداوند می‌فرماید: آتش گناهی که امروز در این دنیا زندگی شما را گرفته است، این آتش در قیامت شعله‌ور است.

بیایید گناهان را کم کنیم، از ماهواره شروع کنیم، از لقمه‌ی حرام
دوری کنیم و از غیبت و دروغ بپرهیزیم. هر کسی می‌تواند یک گناه را در زندگی‌اش حذف کند. آیه 33 سوره انفال می‌فرماید: من شما را در عذاب قرار نمی‌دهم، به شرط اینکه ولی خدا و استغفار در جمع شما باشد.
پس هر کس می‌خواهد از آتش مشکلات بیرون بیاید، با امام زمان (عج) عهدی ببندد برای ترک حرام، یا انجام دادن حلال یا کمک به دیگران.

گناه آتش است. ما نمی‌توانیم با قانون، ماهواره‌ها را جمع کنیم. ما باید با ایمان به فساد و مضرات ماهواره‌ها، آن‌ها را جمع کنیم. مردم باید باور کنند که مضرات ماهواره از منافع آن بیشتر است تا ماهواره‌ها را جمع کنند. در ضمن، در زندگی‌مان استغفار کنیم. با این کارها می‌توانیم از آتش مشکلات خارج شویم. خداوند وعده داده است كه هر کس عوض بشود، خداوند بدی‌های او را به نیکی تبدیل می‌کند. انسان بی‌گناه وجود ندارد.

منابع : سایت سمت خدا

برگرفته از تبلاگ: پایگاه اطلاع رسانی ریحانة النبی

باشگاه کاربران تبیان


نظر بدهید

آدرس ایمیلتان منتشر نمیشودگزینه های الزامی ستاره دار شده اند *

*

یک × 1 =

رفتن به بالا