بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
وَ یَوْمَ یَحْشُرُهُمْ جَمِیعاً یا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَکْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ وَ قالَ أَوْلِیاؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنا بِبَعْضٍ وَ بَلَغْنا أَجَلَنَا الَّذِی أَجَّلْتَ لَنا قالَ النَّارُ مَثْواکُمْ خالِدِینَ فِیها إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ إِنَّ رَبَّکَ حَکِیمٌ عَلِیمٌ
به نام خداوند
بخشنده بخشایشگر
در آن روز که (خدا) همه ی آنها را جمع و محشور می سازد، (میگوید:) ای جمعیت (شیاطین و) جن! شما افراد زیادی از انسانها را گمراه ساختید. دوستان و پیروان آنها از میان انسانها میگویند:«پروردگارا! هر یک از ما دو گروه (= پیشوایان و پیروانگمراه) از دیگری استفاده کردیم؛ (ما به لذات هوس آلود و زودگذر رسیدیم؛ و آنها بر ما حکومت کردند؛) و به اجلی که برای ما مقرر داشته بودی رسیدیم.» (خداوند) میگوید: «آتش جایگاه شماست؛ جاودانه در آن خواهید ماند، مگر آنچه خدا بخواهد». پروردگار تو حکیم و داناست.
In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful
And on the day when He shall gather them all together: O assembly of jinn! you took away a great part of mankind. And their friends from among the men shall say: Our Lord! some of us profited by others and we have reached our appointed term which Thou didst appoint for us. He shall say: The fire is your abode, to abide in it, except as Allah is pleased; surely your Lord is Wise, Knowing
« قرآن مجید – سوره الانعام آیه ۱۲۸ »
***
چون بسی ابلیس آدم روی هست
پس به هر دستی نشاید داد دست
ماهواره ، یکی از راههای ورود شیاطین به حریم خصوصی انسان ها
( قسمت پنجم )
مگر ماهواره چه مضراتی دارد ؟
امروز ما با غول پرنده افسانهای ۱۷ هزار سر و دست و پایی روبهرو هستیم که همه دنیا را به هم میدوزد و مرتبط میکند، غولی که چنگالهای نحس خود را در بدنه خانواده فرو میکند و نگوییم در یک آن بلکه با چند پرده نمایش سفره، خانه و خانواده را بر میچیند که اگر برای قدیمیها از این غول میگفتی دهانشان از تعجب باز میماند که مگر میشود؟!
بله امروز سر از قبر در بیاورند و ببینند که این غول چگونه همسران را سر به هوی کرده و رو به طلاق و فرزندان را به اعتیاد و فساد دعوت میکند و چطور فرهنگها را مسخر خود و چطور آداب و رسوم و اعتقادات و ارزشها را به یک باره میبلعد؛ و جز خسران زیان تباهی باقی نمیگذارد.
در این مقاله به ادامه مقاله پیشین پیرامون آسیب های ماهواره بحث می کنیم.
- ایجاد روابط نا سالم
با به نمایش گذاشتن انواع فیلمهای شهوت انگیز و روابط نا مشروع کم کم روابط نا سالم بین زن و مرد نا محرم عادی شده و منجر به فساد خانواده و اجتماع میگردد.
- افزایش جرایم توسط نمایش تصاویر خشونت بار
سهل و آسان نشان دادن کشتار و قتل و هر گونه جنایت با سلاح سرد و گرم ترس بیننده را فرو میریزد و موجبات بالا رفتن آمار جرم و جنایت در جامعه را پدید میآورد.
- ترویج مد گرایی و ارائه مد های آرایشی و پوشش زننده:
امام صادق (علیهالسلام) : اوحی الله عز و جلالی النبی من الانبیاء قل للمؤمنین: لا تلبسوا لبس اعدائیو لا تطمعوا طعام اعدائی ولا تسلکوا مسالک اعدایی، فتکونوا اعدائی کما هم اعدائی
: خداوند
بزرگ به پیامبری از پیامبرانش وحی نمود که به مؤمنین بگو: لباس دشمنان مرا نپوشید، غذای آنان را نخورید و از راه آنان نروید (آنان را الگوی خود قرار ندهید) که در این صورت از دشمنان من محسوب میشوید، همان طور که آنان دشمنان من هستند. (علل شرایع ج ۲ ص ۳۴۸(
- ترویج عقاید و فرقه های نادرست و غیر اخلاقی مثل شیطانپرستی
- از بین رفتن قبح روابط غیر اخلاقی در بین مردم
قال الله تبارک وتعالی : ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین آمنوا لهم عذاب الیم :
برای کسانی که دوست دارند در باره مؤمنان تهمت زنا شایع شود ، در دنیاو آخرت عذابی دردآور مهیاست
خدا
می داند و شما نمی دانید . (نور آیه ۱۹(
- نابود کردن فرهنگ مردم جهان، اعم از سنتها، آداب و رسوم .
- تلاش بر ایجاد هیجانات، خوشیها، تفریحات، سرگرمیهای کاذب در بین مردم.
- ایجاد فرهنگ مصرف و تبلیغ کالاهای غربی و دور نگه داشتن مردم از خودکفایی
- سست شدن بنیان خانواده
)اختلاف بین خانواده بین همسران – مرزها و حریم خانواده را میشکنند – طلاق و جدایی را فراهم میکنند). قال الله تبارک تعالی: قوا انفسکم واهلیکم نارا :
خود و خاندانتان را از (عذاب) آتش حفظ کنید. (تحریم آیه ۶(
قال الله تبارک وتعالی: ولئن سألتهم لیقولن انما کنا نخوض ونلعب قل اباالله و ایاته و رسوله کنتم تستهزؤن :
واگر از آنها بپرسند چرا سخریه و استهزاء می کنید پاسخ دهند که ما به مزاح ومطایبه سخن راندیم ای رسول بگو به آنها آیا با خدا وآیات خدا ورسول خدا تمسخر میکنید
- الگو گیری غلط :
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) :
لا یتبه الزی بالزی حتی یشبه الخلق با لخلق، ومن شبه به قوم فهو منهم :
شکلها به یکدیگر همانند نمیگردد، جز آنکه خلق و خوها به هم نزدیک گردد، و هرکس خود را شبیه گروهی سازد، از آنان به شمار میرود . (ره توشه ص ۳۰۳(
ایجاد فراموشی هدف:
علی(علیهالسلام) :من کانت الدنیا اکبر همه طال شقاؤه و غمه :
آن شخص که دنیا بزرگترین هدف وی باشد، همواره گرفتار بدبختی و اندوه خواهد شد. (میزان الحکمه ج ۲ ص ۹۰۹(
- فراموشی معاد:
با توجه دادن به دنیای محض و لذتهای زود گذر و فانی کردن مردم در اینکه اینست و جز این نیست مانع از توجه مردم به آخرت میشوند. إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِید به ما نَسُواْ یَوْمَ الحْسَابِ
کسانی که از راه خدا گمراه شوند، عذاب شدیدی به خاطر فراموش کردن روز حساب دارند! (ص آیه ۲۶(
- تباهی خرد و اندیشه:
قال علی (علیهالسلام) : قد خرقت الشهوات عقله :
شهوتها خرد اورا تباه کرده است. (نهج البلاغه خ ۱۰۹ ص ۱۶۰(
- طغیان و سرکشی:
قال الله تبارک وتعالی: کلا ان الانسان لیطغی ان رآه استغنی :
باز چرا انسان از کفر وطغیان باز نمیایستد.
(علق آیه ۶(
با تماشای برنامه های مستهجن و محرک جنسی شهوت طغیان میکند و دست به کفر وعصیان وجرم میزند.
- ایجاد پشیمانی:
قال صادق (علیه السلام) : ان الحسره و الندامه والویل کله لمن لم ینتفع به ما ابصر ومن لم یدر الامرالذی هو علیه مقیم، انفع هو له ام ضر؟ : حسرت و پشیمانی و نگونساری برای کسی است که از آنچه بر آن بینایی دارد، بهره نگیرد ونداند کاری که میکند برای او سود دارد یا زیان. (بحار الانوار ج ۲ ص ۳۰(
پس از صرف بیهوده عمر در تماشای فیلمهای لغو وتأثیر پذیری و خلق وخوی حیوانی پیدا کردن در پایان چیزی جز حسرت واندوه بر جای نمیماند. ) اختلاف بین خانواده بین همسران – مرزها و حریم خانواده را میشکنند – طلاق و جدایی را فراهم میکنند).
- تزلزل اعتقادی:
در شبکههای مختلف حتی با نام دین به راحتی ایجاد شبهات مختلف کرده و با مغلطه و سفسطه افکنی بدون اینکه مناظره ای یا جوابدهندهای باشد، به مبانی وریشه های یک دین حمله میکنند و عده ای از مردم که متأسفانه دارای معلومات کافی در آن بحث نیستند فریب شیادهایی را میخورند که با شیطان قرینند.
- وارونه سازی و پایمالی فضیلتها
در تحت لوای بیان تفسیر یا بیان دستورات الهی آن چنان ارزشها و فضیلتهای دینی را وارونه جلوه میدهند که هر بینندهای فکر میکند فقط اوست که راست میگوید.
- فراموش کردن یاد خداوند:
قال الله تبارک وتعالی : وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکاً وَ نحَشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَمَهِ أَعْمَی و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت و روز قیامت، او را نابینا محشور میکنیم! (طه آیه ۱۲۴ )
- تمسخر و استهزاء آیات الهی:
قال الله تبارک وتعالی: ولئن سأ لتهم لیقولن انما کنا نخوض ونلعب قل اباالله و ایاته و رسوله کنتم تستهزؤن :
و اگر از آنها بپرسند چرا سخریه و استهزاء می کنید پاسخ دهند که ما به مزاح ومطایبه سخن راندیم . ای رسول بگو به آنها آیا با خدا وآیات خدا ورسول خدا تمسخر میکنید. (توبه آیه ۶۵)
- پخش شایعات:
خداوند متعال میفرمایید: وَ إِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُواْ بِه وَ لَوْ رَدُّوهُ إِلیَ الرَّسُولِ وَ إِلیَ أُوْلیِ الْأَمْرِ مِنهُْمْ لَعَلِمَهُ الَّذِینَ یَسْتَنبِطُونَهُ مِنهْم وَ لَوْ لَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ لاَتَّبَعْتُمُ الشَّیْطَنَ إِلَّا قَلِیلًا
و چون از ناحیه کفار خبری از امن و یا خوف به این سست ایمانها برسد آن را منتشر سازند، در حالی که اگر قبل از انتشار، آن را به اطلاع رسول و کارداران خویش رسانده، درستی و نادرستی آن را از آنان بخواهند، ایشان که قدرت استنباط دارند، حقیقت مطلب را فهمیده، به ایشان میگویند و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود جز مواردی انگشت شمار هر لحظه شیطان را پیروی میکردید. (نساء آیه ۸۳)
- سخنان جذاب و نفاق انگیز در لوای دین:
وَ إِذَا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُم وَ إِن یَقُولُواْ تَسْمَعْ لِقَوْلهِم کَأَنهَّمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَه یحَسَبُونَ کل صَیْحَهٍ عَلَیهْم هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُم قَاتَلَهُمُ اللَّه أَنیَ یُؤْفَکُونَ ای رسول تو چون (از برون) کالبد جسمانی آن منافقان را مشاهده کنی (به آراستگی ظاهر) تو را به شگفت آرند و اگر سخن گویند (بس چرب زبانند) به سخن هایشان گوش فرا خواهی داد (ولی از درون) گویی که چوبی خشک بر دیوارند (و هیچ ایمان و معرفت ندارند و چون در باطن نادرست و بد اندیشند) هر صدایی بشنوند بر زبان خویش پندارند. ای رسول (بدانکه) دشمنان (دین و ایمان) به حقیقت اینان هستند از ایشان بر حذر باش، خدایشان بکشد چقدر (به مکر و دروغ) از حق باز میگردند. (منافقون آیه ۴)
اگر خیری به شما برسد آنها ناراحت میشوند و اگر مصیبتی برسد خوشحال میگردند و شما اگر صبر کنید و از خدا بترسید، کید آنها هیچ ضرری به شما نمیزند که خدا به آنچه میکنید، احاطه دارد .
- فتنه انگیزی و سخنان اراجیف:
لَوْ خَرَجُواْ فِیکمُ مَّا زَادُوکُمْ إِلَّا خَبَالًا وَ لَأَوْضَعُواْ خِلَالَکُمْ یَبْغُونَکُمُ الْفِتْنَهَ وَ فِیکم سَمَّاعُونَ لهَُم وَ اللَّهُ عَلِیم بِالظَّلِمِینَ اگر با شما بیرون شده بودند در کارتان جز فساد نمیافزودند و میان شما اراجیف انتشار داده ، فتنهجویی میکردند و (چون) در میان شما زود باوران (نیز) بودند (در نتیجه تحت تأثیر اراجیف آنان قرار میگرفتند) و خدا ستمکاران را خوب میشناسد. (توبه آیه ۴۷)
- ایجاد شک ودو دلی:
إِنَّمَا یَسْتَئذِنُکَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الاَخِرِ وَ ارْتَابَتْ قُلُوبُهُمْ فَهُمْ فیِ رَیْبِهِمْ یَترَدَّدُونَ تنها کسانی که به خدا و روز جزا ایمان ندارند و دل هایشان به شک افتاده و در شک خویش سرگردانند از تو اجازه میخواهند. (توبه آیه ۴۵)
- تضعیف ایمانها و دعوت به کفر:
وَدَّ کَثِیرٌ مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَوْ یَرُدُّونَکُم مِّن بَعْدِ إِیمَانِکُمْ کُفَّارًا حَسَدًا مِّنْ عِندِ أَنفُسِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَین لَهُمُ الْحَق فَاعْفُواْ وَ اصْفَحُواْ حَتیَ یَأْتی اللَّهُ بِأَمْرِه إِنَّ اللَّهَ عَلیَ کُل شیَْءٍ قَدِیرٌ
بسیاری از اهل کتاب دوست میدارند و آرزو میکنند ای کاش میتوانستند شما را بعد از آنکه ایمان آوردید به کفر برگردانند و این آرزو را از در حسد در دل میپرورند بعد از آنکه حق برای خود آنان نیز روشن گشته، پس فعلاً آنان را عفو کنید و نادیده بگیرید تا خدا امر خود را بفرستد که او بر هر چیز قادر است. (بقره ۱۰۹)
- ایجاد دهکده جهانی جهت اینکه همه را مطیع هوی و هوس خود کنند:
وَ لَن تَرْضیَ عَنکَ الْیهَودُ وَ لَا النَّصَارَی حَتیَ تَتَّبِعَ مِلَّتهَم قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الهُْدَی وَ لَئن اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْم مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلی وَ لَا نَصِیرٍ یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمیشوند مگر وقتی که از کیش آنان پیروی کنی بگو تنها هدایت، هدایت خدا است و اگر هوی و هوس های آنان را پیروی کنی بعد از آن علمی که روزیت شد، آن وقت از ناحیه خدا نه سرپرستی خواهی داشت و نه یاوری. (بقره ۱۲۰)
- در حال کید وفریب:
إِن تمَسَسْکُمْ حَسَنَهٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِن تُصِبْکُمْ سَیِّئَهٌ یَفْرَحُواْ بِهَا وَ إِن تَصْبرِواْ وَ تَتَّقُواْ لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْا إِنَّ اللَّهَ به ما یَعْمَلُونَ محُیط. :
اگر خیری به شما برسد آنها ناراحت میشوند و اگر مصیبتی برسد خوشحال میگردند و شما اگر صبر کنید و از خدا بترسید، کید آنها هیچ ضرری به شما نمیزند که خدا به آنچه میکنید، احاطه دارد. (آل عمران آیه ۱۲۰)
فرآوری : زهرا اجلال – بخش قرآن تبیان
منبع : سایت تبیان
Klasse vorschule teilen sorgenfresser deutsch 3 https://ghostwritinghilfe.com/hausarbeit-schreiben.